Lite panik igår..

Gissa vad min orädde kattunge gjorde igår? HAN HOPPADE FRÅN BALKONGEN!


Jag var inte hemma vid tillfället då Min broder hade tjejbesök och lånat min lägenhet sen i söndags.
Dom satt och kollade på film med balkongdörren öppen (DUMT!) iallafall hade dom hört något ljud och förstod att katten hoppat från balkongräcket! (jag bor ca 2 och en halv våning upp)

Dom gick ut och runt huset ett varv men såg honom inte, då gick dom upp igen för att kolla ifrån balkongen så dom fick en "överblick" och då såg dom han sitta under grannens balkong (på nedersta våningen) så då gick dom ner igen och där satt han och var rädd men han blev troligen väldigt glad att se dem så han gick efter dom påväg tillbaka, sen när dom gick förbi kanten på huset och han inte riktigt hunnit med (så han såg inte vart dom tog vägen) så satte han sig ner och började Mjaua!
Då gick dom runt hörnet på huset igen och där satt han och nu följde han med dom in igen.

Det har som tur regnat i flera dagar så marken var helt mjuk och Lerig så han verkar ha klarat sig bra.
Inga utomstående skador syntes och när jag kom hem hade jag upsikt ifall det skulle komma blod när han gjorde sina behov men det gjorde det ej så han verkar oskadd bortsett från lite skadade klor.

Men han skrämde sin Mamma något otroligt >< När Min bror i telefon sa vad som hade hänt ville jag nästan GÅ till Slite för att kolla till han :P

På natten gosade han som vanligt och han verkar inte rädd för balkongen heller (TYVÄRR!) Det hade varit mycket enklade om han var rädd för att va på balkongen för då hade man inte behövt vara orolig att det ska hända igen, det är nämligen så att min balkongdörr inte går att stänga till helt heller så ibland så blåser den upp/ puttas den upp av antinge hunden eller katten.
Men jag tänkte binda fast den.

 

Nu Idag har jag precis gjort mig ordning för att snart åka till stan och gå en snabb utbildning på nästa uppdrag på jobbet (Uniguide) jag vet dock inte om jag ska börja jobba direkt efter, eller dagen efter, eller inte förens nästa månad, jag har liksom ingen aning men det märker vi om ca 2 timmar ^^

Tack och hej för nu.


(en bild jag tyckte var passande nu)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0