Filmer!

Har kollat in lite filmer så tänkte sätta mitt betyg för dem här.

Sinister
http://www.imdb.com/title/tt1922777/
 
Handling : Ellison (Ethan Hawke), en deckarförfattare som kämpar för att hitta sin nästa stora berättelse, flyttar in i ett hus med sin familj där ett ruktansvärt mord på en hel familj ägde rum. Men efter att han hittat en låda med videofilmer där andra familjer också brutalt mördas, leder hans undersökning honom till en övernaturlig kraft som kan orsaka fara för hans familj
 
Mitt betyg : Jag tyckte filmen var helt okej faktiskt! Inte en sån där film som man känner att den var så bra att man måste se den igen eller fler gånger men helt klart värd att se en gång.
Mysig stämning, lite annorlunda koncept än det vanliga "det spökar...wooo" film.
Eftersom jag inte har en halv (hade velat ge den 2,5) så får den :

 
 
 
Here comes the boom
http://www.imdb.com/title/tt1648179/
 
Handling : En handlingskraftig men inte så vältränad fysiklärare känner sig tvungen att knäcka extra som kampsportskämpe för att försöka rädda musikprogrammet på den skola där han arbetar.
 
Mitt betyg : För att vara en komedi så var den inte direkt så rolig, den var snarare fin, smågullig sådär.
Skulle kalla den mer drama än action och komedi som IMDB listat den som.
Skulle inte se denna film igen dock, det räcker med en gång.
Så jag ger den :
 
 
 
Hold your breath
http://www.imdb.com/title/tt2240312/
 
Handling : Det finns ett gammalt talesätt att du bör hålla andan när du passerar en kyrkogård en ond ande förkastad av både himmel och helvete kan ta sig in i dig när du andas. Någon i ett bil full av ungdomar på semester håller inte andan då de åker förbi en kyrkogård, vilket tillåter anden av en nyligen avrättad seriemördare att komma in honom och får en chans att fortsätta med sitt mördande.

Mitt betyg : Jag slösade precis nån timme av mitt liv. Denna film var enligt min åsikt inte bra för 5 öre.
Skådespelarna var dåliga, handlingen var dålig och filmen var inte gjord på ett bra sätt alls enligt mig.
Väldigt tråkig film faktiskt.
Så jag ger den :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0