Tema - Våldtäcktsfilmer!

Dessa senaste dagarna har jag tittat igenom lite våldtäcksfilmer (dvs tjejer/killar som blir våldtagna och sedan hämnas på något riktigt skönt sett)
Eftersom jag själv blivit utsatt för liknande så är det väldigt befriande att se på dessa filmer(inte våldtäcktscenerna dock men själva hämden) för det känns lite som man får sin egen hämnd bara av att se på det.
Några av filmerna jag tittat på :

I SPIT ON YOUR GRAVE (2010)
Detta är en re-make av en film från 1978 (ska se orginalet snart)
Jag tycker den var jättebra av personliga skäl även om jag knappt kunde titta under våldtäcksscenerna =/ Sådär mysigt vidrig var filmen med :) Klart sevärd!
Har dock hört att orginalet ska vara bättre så passa på att se den med.
HANDLING :
"
Författarinnan Jennifer Hills känner för att komma ifrån storstadsbruset en stund och hyr därför ett litet hus ute i skogen där hon planerar att skriva en ny bok. På plats i det lilla samhället drar hon de manliga invånarnas ögon till sig. Några av männen bryter sig en kväll in hos henne med intentionen att skrämma Jennifer, men istället urartar det hela till misshandel och våldtäkt. Jennifer överlever den hemska natten och när hon återhämtar sig är hon fokuserad på hämnd."
Länk :
http://www.imdb.com/title/tt1242432/


THE LAST HOUSE ON THE LEFT (2009)
Detta är också en re-make av en film från 1972.
Helt klart värd att se, nu var det ett tag sedan jag såg den men jag vet att jag tyckte remaken var bättre än orginalet och att filmen i sig var bra.
HANDLING :
"
Två flickor stöter på några psykopater och överfalls och förnedras och en av tjejerna blir skjuten. Av en slump tvingas förövarna söka sin tillflykt till huset där föräldrarna till en av flickorna bor. När föräldrarna inser vad som hänt och vilka som är deras gäster blir hämnden fruktansvärd..."
Länk : http://www.imdb.com/title/tt0844708/


DESCENT (2007)
Denna är nog en av mina favoriter just pga hur awesome hennes hämnd är.
Filmen är ganska seg i mitten men helt klart värt att se, speciellt när det närmar sig hämnd-scenerna.
Även om filmen är lite seg så visar den många känslor som jag verkligen kan relatera till vilket gör att jag älskar denna filmen ännu mer.
HANDLING : "
En lovande collegestuderande bestämmer sig för att söka hämnd efter att ha blivit drabbad av våldsamheter."
Länk :
http://www.imdb.com/title/tt0463027/

Dessa filmer rekommenderar jag er att se; om NI har några tips på liknande filmer så kommentera gärna :)
//Krams'n hugs Linnea

Kommentarer
Postat av: Tobias Martinsson - PhotoFrame

Allt bra med dig idag? :)

2011-01-25 @ 17:51:14
URL: http://photoframe.blogg.se/
Postat av: tjej som kan förstå

Hej, jag kan förstå hur du känner.. jag ska titta det filmer som du tipsade och som du sa, känslan om hämnd...... den lider jag varje dag av lust göra tillbaka.. men även jag får hjälp.. men var stark.. :)

Svar: Gör det, dom som ger känslan om hämnd är bäst, först när allt händer mår man lite dåligt, men sen när hämnden kommer vilket är i slutet så mår man bättre, efter filmen har man en riktigt skön känsla.
Har du hört låten av Emilie Autumn - I want my innocence back ?
Den texten ger en styrka också :) Ett annat tips bara.
Beklagar att det hänt dig med, finns här om du vill prata!
Nympheliac

2012-10-08 @ 23:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0