Jag har dragit mig länge för att..

Skriva om detta då jag inte riktigt haft ork eller lust men det är good to know för det är något som förklarar mycket om varför jag är som jag är osv.
Men jag såg att en tjej som jag ser upp till gått ut med hennes sjukdomar nyligen och fick lite energi till att göra det nu, dessutom var hon så bra på att förklara vissa delar som jag haft svårt att sätta ord på så jag fick lite hjälp där!

Jag lider av en sjukdom som heter dysmorfofobi, har haft det väldigt länge och det går upp och ner men man blir aldrig av med det helt, utan man har bara bättre o sämre stunder.


BDD = (Body Dysmorphic Disorder) Sjukdomen jag lider av. Störningen innebär att man har en bild av sig själv som inte stämmer, samt att man lider extremt mycket av sitt utseende, i så stor utsträckning att det sociala livet blir lidande. Oftast ter sig detta i extrem utseendefixering, Svartsjuka och kontrollbehov emot pojkvän/flickvän, behovet av att få höra att man är fin eller känna sig värdefull är högt, Man är alltid orolig över att personer i ens närhet ska dissa en för dom hittar nån finare/snyggare, speciellt när det gäller partners och ibland till följd av det social fobi. Jag tycker verkligen, på allvar, helt seriöst, att jag är den fulaste varelsen som bor på den här planeten. Jag kan inte sluta fokusera på hur ful jag tycker att jag är. Min näsa är för stor, min ansiktsform är mongo, jag hatar mitt hår, mina läppar är för små, mina ögon är hängiga och fula, min rumpa är hänging och min underkropp är alldeles för bred jämnfört med min överkropp, mina bröst är för små.. osv osv.
En person som är drabbad av störningen kan lida så mycket att denne inte kan sköta ett normalt liv. Ofta hakar den drabbade upp sig på vissa kroppsdelar, till exempel näsan, och en del undviker att visa sig i vinklar som de är övertygade om att andra ska anse de ser motbjudande ut i, vilket kan leda till ett för utomstående mycket underligt kroppsspråk och beteende. Den här fobin är extremt jobbig även om det blivit mycket bättre och jag lärt mig att acceptera vissa saker.

Kommentarer
Postat av: ' - Saveu♥ - ' Fobin, Musiken, Livet

hoppas du mår bättre snart :/

2011-09-06 @ 09:53:33
URL: http://saveu.blogg.se/
Postat av: Josefin

sv: P-stav är också utan östrogen. Fast som jag förstått innehåller den precis samma sak som minipiller? Det låter ju himla bra om det inte skulle vara riktigt samma sak i alla fall. Fast vad kostar en p-stav egentligen? Det är väl olika från län till län kan jag tänka mig, men vad betalade du?

2011-09-12 @ 11:02:26
URL: http://todaysvomit.blogg.se/
Postat av: Leif

Varför är ni tjejer så fixerade vid utseendet ? Jag säger så här ! Duger jag inte för att dom tycker att jag är ful så är dom INTE värd min kärlek/vänskap . Det är INSIDAN som räknas i slutändan . Jag älskar inte min fru för hennes utseende utan för att hon är den hon är och att vi har många gemensamma intressen .

2011-11-25 @ 12:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0