Usch och fy för mänskligheten ibland.

Jag läste nu på en av bloggarna jag följer och höll med henne i allt hon skrev och blev så himla upprörd att jag var tvungen att lägga ut ett inlägg om det i min blogg med.

Det är så att New York legaliserar en "Judisk pedofilritual" - ’Metzitzah b’peh’, där mohel'n  suger blodet från bebisens penis under omskärningen, om man har föräldrarnas underskrift på att det är okej.

"On Thursday, the health department voted 9-0 to require mohels, or ritual circumcisers, to obtain signed consent forms from parents outlining the risks of communicable disease before engaging in “metzitzah b’peh” — a circumcision ritual in which the mohel uses direct oral-genital suction of the infant’s bloody penis."
 Det är ett flertal barn som dött pga av att de har blivit smittade av Herpes med mera, under dessa ritualer..

Jag blev helt apatisk när jag läste det här.. och min största fråga är, Varför? Varför utsätta ett barn för detta? Varför riskera att sitt barn dör bara för att "det ska göras på ett visst sätt"? Varför?
I mina ögon är detta helt ofattbart, onödigt och framförallt sjukt. Suga blod från ett barns penis.
"Jag ska klippa av förhuden på din sons snopp, och sen ska suga blodet från den. - Det finns en chans att jag har Herpes och kommer överföra det till ditt barn - Kan du skriva under här?"

Orthodoxa judar hade blivit besvikna för att dom behövde underskrift från föräldrarna för detta...

"Jag är inte troende därför kommer jag nog aldrig att förstå." var bloggarens ord, men jag tänker så att även om jag VAR troende så skulle jag nog aldrig förstå en sån ritual ändå, aldrig!
 
Det fanns även en video som hon länkat där en rabbi förklarar varför dom gör så och jag pallade inte o se hela videon för jag blev bara förbannad men för den intresserade så :
 
 
Läs mer : http://www.jta.org/news/article/2012/09/13/3106976/new-york-city-votes-for-additional-hurdle-to-direct-oral-suction-in-circumcision
 
SJUKT säger jag bara, SJUKT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0